„În Timișoara vrem ca regulile să fie respectate. Implementăm, începând de luni, un nou
sistem mobil de control al parcării. Avem toate intențiile să automatizăm și digitalizăm
modul în care se fac aceste verificări. Vrem să creștem sistemul de parcare în Timișoara,
fără a crește în mod direct proporțional și numărul angajaților și câtă vreme vom rămâne
blocați într-un sistem de verificare manuală a parcării, e foarte clar că vom fi ineficienți.
Toate parcările care sunt reglementate prin TimPark sunt introduse într-o hartă digitală,
avem o locație exactă a fiecărei parcări și pe măsură ce noua mașină le străbate, verifică
fiecare vehicul parcat, număr de înmatriculare, tipul de abonament și dacă și-a plătit sau nu
abonamentul”, a transmis viceprimarul Ruben Lațcău.
Sistemul mobil face parte dintr-un proiect pilot al TimPark pentru eficientizarea serviciilor
publice, creșterea nivelului de respectare a regulilor de parcare din Timișoara, precum și
digitalizarea serviciilor publice.
„Noul sistem mobil de verificare ne permite să străbatem de două-trei ori pe zi tot orașul.
Intenția este ca, de săptămâna viitoare, să ne organizăm în două schimburi. Unul care să
meargă de dimineață în zona centrală și un schimb de după-masă”, a mai adăugat
viceprimarul.
Pentru a verifica neplata mașinilor parcate și nu a opririlor mai scurte de cinci minute,
echipele de teren ale Timpark vor valida verificarea automată și vor elibera sancțiuni la fața
locului. În total, Timpark dispune de 9 echipe de verificare care acționează în tandem.
Primăria Municipiului Timișoara a început de anul trecut un proces de reformă a sistemului
de parcare care include: dezvoltarea de parcaje moderne cu spațiu verde și arbori
suficienți, un mod nou de alocare bugetară în care banii din taxa de parcare se îndreaptă
spre investiții în locuri de parcare noi și digitalizarea serviciilor de achiziționare a
abonamentelor, cum ar fi abonamentele pentru persoane cu dizabilități.
Sistemul mobil de verificare a plății locurilor de parcare este o achiziție realizată de
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice în Municipiul
Timișoara, respectiv achiziționarea unui autovehicul Dacia Logan (contract în valoare de
70.000 lei cu TVA) și a unui sistem de camere ALPR – automatic license plate recognition
(contract în valoare de 45.000 lei cu TVA).
Primăria Municipiului Timișoara, prin TimPark, a achiziționat un sistem mobil de verificare a
parcărilor din oraș. Sistemul include un vehicul cu două camere de detectare automată a
numerelor de înmatriculare, care transmit date în timp real către echipele de pe teren și
către o bază de date centrală. Sistemul va eficientiza funcționalitatea serviciului public de
parcare din Timișoara și va descuraja parcarea fără plată.
