Bogdan Badea, președintele Hidroelectrica, a declarat la Digi24 că facturile pentru clienții casnici sunt emise două facturi pe lună pentru ca oamenii să le poată plătească, chiar dacă sunt mici.
„Pentru a nu crea o presiune foarte mare pe clienți, trimițând mai multe facturi o dată, am stabilit o anumită periodicitate, astfel încât aceste facturi să vină în mod regulat către clienții casnici și ei să poată și achita. Dintr-o altă perspectivă, având în vedere prețurile competitive pe care Hidroelectrica le are, ar trebui să fie cele mai mici din piață”, a declarat Bogdan Badea la Digi 24.
Acesta a anunțat că, odată cu introducerea sistemului de reglementare de la 1 ianuarie, cererile de contractare au început să scadă, de la 5.000-6.000-7.000 de cereri de contracte într-o zi, acum s-a ajuns la 2.000-3000.
Președintele Hidroelectrica a declarat în luna ianuarie 2023, la Antena 3, că facturile la electricitate care au întârziat în ultimele luni nu vor veni cu teancul, aşa cum s-a speculat, ci pe rând, eșalonat. Facturile au început să fie emise și vor veni eșalonat, la interval cam de o săptămână sau o săptămână și jumătate. Cei care doresc să facă plata eșalonat, pot face acest lucru la cerere.
Bogdan Badea anunțat că facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Plata va fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale. Pe perioada eșalonării vor fi achitate facturile curente, împreună cu ratele rezultate din cererea de eșalonare.
Aceasta va fi împărțită în maximum șase rate lunare și egale, iar fiecare transă va fi plătită împreună cu factura curentă.
Modele de cereri le regăsiți mai jos:
Sursa foto: Hidroelectrica / Facebook