În anul 2021, arădenii au apelat mai mult decât oricând la echipele de control și patrulele poliției locale, sesizând telefonic ori în scris aspecte ce țin de ordinea și liniștea publică, circulație rutieră și parcări, protecția mediului, desfășurarea activităților comerciale și evidența persoanelor (aceasta fiind și ierarhia numerică, pe domenii de responsabilitate, a aspectelor transmise de cetățeni).
În afara miilor de solicitări de date și sesizări neconfirmate, 8590 de situații reale diferite au fost semnalate în 2021, dintre care 5704 telefonic, iar restul de 2886 în scris (pe hârtie, e-mail, My Arad etc.). Față de 2020, se înregistrează o creștere de 42% a numărului de sesizări, în cadrul unui trend continuu, concretizat deja de câțiva ani.
Propensiunea locuitorilor Aradului de a sesiza poliția locală cu privire la contravenții din competența acesteia relevă aspecte semnificative privind incidența spețelor recepționate de instituție și percepția publicului asupra sa:
Sesizările privind problemele de ordine publică și circulație constituie peste 75% din total (94% din cele telefonice și 62% din cele scrise);
Disponibilitatea cetățenilor de a sesiza diferite probleme depinde de modul în care sunt diseminate în spațiul public informații referitor la atribuțiile și acțiunile efective ale poliției locale, în fiecare domeniu. Edificator pentru efectul mobilizator al comunicării publice este exemplul Biroului de Protecție a Mediului, care a primit în acest an peste o cincime din sesizările scrise, deși are doar 5% din efectivul DGPL, iar în urmă cu doi ani acumula 1% din activitatea curentă a direcției;
În domeniile în care poliția locală și-a manifestat aportul sistematic, timp de mai mulți ani, se ajunge la o stabilizare a numărului de sesizări transmise de cetățeni (aceasta fiind situația Serviciului Disciplina în Construcții și Afișaj Stradal, unde numărul de semnale variază între 500 și 800 anual);
Mulți arădeni simt nevoia de a transmite poliției locale și administrației date complete, cu imagini și date factuale actualizate ale spețelor semnalate (aspect concretizat într-o creștere semnificativă a fotografiilor în format fizic și digital atașate sesizărilor). Pentru a veni în întâmpinarea acestora, primăria are în vedere operaționalizarea, în viitor, a unui sistem de transmitere a sesizărilor de pe telefonul mobil, cu posibilitatea atașării de fișiere multimedia, direct echipajelor din teren ce au atribuții în domeniul semnalat și fără necesitatea autentificării petentului decât inițial, la înscrierea pe platformă;
PMA și DGPL au operaționalizat deja, în anul 2021, o primă variantă, internă și relativ simplă, de transmitere rapidă a solicitărilor și sesizărilor provenite din cadrul administrației și structurilor partenere. Prin intermediul acesteia, au fost soluționate, în timp real, peste 500 de solicitări de intervenție a echipajelor cu atribuții de ordine publică, circulație și protecția mediului.