Gazeta Locală vă oferă, integral, conținutul DREPTULUI LA REPLICĂ, exact în forma transmisă de către CTP SA Arad, prin directorul general Claudiu-Petru Godja, față de articolul publicat de noi ieri, 10 iunie 2020, „Tramvaie făcute scrum în depoul de la UTA (GALERIE FOTO+VIDEO)”:
Mentionam ca in cadrul CTP SA functioneaza Serviciul Situatii de Urgenta care are in subordine compartimentul de prevenire cat si formatiile specializate de interventie.
Aratam ca formatiile de interventie sunt alcatuite din doua echipe specializate respectiv: a) echipa pentru stingerea incendiilor; b) echipa pentru cautare-deblocare-salvare-evacuare.
Echipele sunt organizate pe ture si asigura permanenta (24h/24h) cu un numar de 6 servanti pompieri/tura, inclusiv la data producerii evenimentului.
Totalul personalului instruit ce are atributii de prevenire/stingere/cautare/salvare la nivelul societatii noastre este de 28 persoane.
In ceea ce priveste dotarea tehnica, aceasta cuprinde in acest moment urmatoarele:
-Motopompa ARO 244, motorizare L25, debitul la iesire libera 1500L/min;
-Aparat de respirat cu aer comprimat, echipat cu butelie;
-Stingatoare de incendiu: P2, P3, P6, P50, SM50, G5;
-Stingatoare de incendiu: P3, P6;
-Pichete PSI echipate;
-Costume de protectie PSI;
-Masca contra fumului si gazelor;
-Casca pompier;
-Hidranti interior sediul central CTP;
– Hidranti exteriori sediul central CTP;
-Hidrant portativ cu filet;
-Hidrant portativ cu robinet;
-Amestecator de linie;
-Cheie hidrant;
-Cheie racord ABC;
-Cordite sustinere sorb;
-Cordite salvare;
-Distribuitor B-CBC;
-Reductii racord A-B;
-Reductii racord B-C;
-Sorb sita A;
-Teava refulare cu robinet;
-Teava refulare cu perdea apa;
-Teava de refulare C;
-Statii emisie-receptie;
-Ejector ape mici;
-Furtun tip C;
-Furtun tip B;
-Tuburi absorbtie A, 1,52m;
-Toporas PSI;
-Tarnacop PSI;
-Lanterna.
Mentionam ca la un tramvai tip GT4, an de fabricatie 1963, parcat in depoul UTA, din cauza, cel mai probabil, unui scurt circuit la instalatia electrica de joasa tensiune (24V), pe fondul umiditatii excesive, a izbucnit un incendiu care a afectat in proportie de 90% vagonul tramvaiului.
Din cauza temperaturilor ridicate generate in incendiu, alte trei tramvaie au suferit daune minore constand in deteriorarea foliei plastic reclama, doua geamuri sparte, lampi semnalizare topite.
Aratam ca a fost numita o comisie tehnica pentru stabilirea exacta a cauzelor care au dus la producerea evenimentului cat si identificarea persoanelor vinovate.
In alta ordine de idei, rezulta fara putinta de tagada ca raportat la specificul societatii noastre coroborat cu dimensiunea flotei de vehicule, conducerea subscrisei acorda o importanta deosebita domeniului P.S.I. si dotarilor necesare.
Cu stima,
CTP SA Arad, prin director general Claudiu-Petru Godja