Consiliul Județean, Primăria Arad și europarlamentarul Gheorghe Falcă au susținut o conferință de presă comună, pentru a sublinia parteneriatul administrativ construit pentru a promova proiectele municipiului și județului. Scopul acestui parteneriat este de a conlucra pentru dezvoltarea unei infrastructuri rutiere complexe, care să scoată traficul greu și cel de tranzit din centrele urbane, să contribuie la creșterea economică a județului, la crearea de noi locuri de muncă, la creșterea numărului de poli economici în tot județul.
Subiectul principal a fost infrastructura rutieră, iar punctul de pornire recepționarea lucrărilor realizate pe strada Cometei și a sensului giratoriu care o leagă de Centura Aradului. Aceasta este a zecea legătură a municipiului cu centura ocolitoare, un proiect în valoare de aproximativ 4,9 milioane de lei.
Lucrarea este parte din strategia administrației locale privind infrastructura rutieră din municipiu și județ. Consiliul Județean are deja un proiect eligibil, aflat pe lista de rezervă pentru a fi finanțat: Centura de Sud-Est a Municipiului.
„Acest proiect prevede întregirea inelului de centură a municipiului prin crearea unei legături între DN 7 (proximitate Vladimirescu) și DN 69 (drumul Arad-Timișoara). Este un proiect care va fi finanțat din fonduri europene. Valoarea proiectului este de 38 de milioane de euro, lungimea de 10,9 kilometri, inclusiv un pod peste Mureș”, a afirmat Sergiu Bîlcea, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad.
Consiliul Județean are în vedere modernizarea și a altor tronsoane de drum județean, care să funcționeze inclusiv ca și centuri ocolitoare.
„Drumul județean Zimandcuz-Șofronea este aproape finalizat, în faza de documentație aflându-se și centura localității Vladimirescu, care va porni din DN 7, va trece prin fostul Combinat și se va racorda la drumul Vladimirescu-Horia. Pentru a «lega» cele două tronsoane, vom realiza, în viitorul apropiat, un drum nou, care va porni din drumul județean Arad-Horia până la Zimandcuz. Aceste proiecte se leagă de dorința de revenire asupra unui proiect național mai vechi: drumul expres Arad-Oradea. Inelul de centură actual, care se va închide odată cu finalizarea Centurii de Sud-Est, este menit să scoată traficul greu din municipiu. Cel de-al doilea inel, Vladimirescu-Zimandcuz-Șofronea va fi util pentru dezvoltarea economică a unor noi zone, dar și pentru decongestionarea traficului de tranzit al municipiului”, a concluzionat vicepreședintele Sergiu Bîlcea, care a subliniat că tronsoanele amintite fac parte din strategia de modernizare a peste 300 de kilometri de drum județean, cel mai ambițios proiect de acest gen din România.
„O infrastructură rutieră dezvoltată și modernizată înseamnă nu doar siguranță și confort în trafic, nu doar evitarea aglomerațiilor și, implicit scăderea riscului de accidente, ci mai ales creșterea economiei. Prin drumuri bune în tot județul putem atrage investitori, oferim locuri de muncă arădenilor la ei acasă, nu doar în municipiul Arad, ci și în alți poli de dezvoltare economici din județ. O economie locală puternică înseamnă dezvoltarea industriei, a serviciilor, a turismului, înseamnă creșterea nivelului de trai pentru arădeni”, a adăugat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
În cursul zilei de azi, conducerea Consiliului Județean a avut inclusiv o întâlnire cu noul director al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, căruia i-a prezentat proiectele administrației arădene din infrastructura rutieră. Este necesar ca aceste proiecte să se „lege” la cele naționale, iar nodurile rutiere dintre drumurile județene și cele naționale, în special drumul expres Arad-Oradea, un drum nou, unde racordarea la drumurile județene să fie realizată și în funcție de interesele arădenilor.