De regulă, trecerea de la abonament la cartela preplătita, la acelaşi furnizor de telefonie, este un aspect care ţine de politica comercială a furnizorului, nefiind reglementat de legislaţia din domeniul comunicaţiilor electronice. Prin umare, este la latitudinea furnizorului tău de telefonie dacă şi în ce condiţii accepta o astfel de solicitare din partea ta.
Dacă nu te interesează în mod special serviciile furnizorului tău curent de telefonie ci doar să-ţi păstrezi numărul de telefon şi, totodată, să beneficiezi de servicii preplătite, ai posibilitea să-ţi portezi numărul. Portabilitatea numerelor este un serviciu prin care utilizatorii de telefonie îţi pot păstra numărul de telefon atunci când îşi schimba furnizorul. În cazul numerelor de telefonie mobilă, indiferent dacă beneficiezi de servicii pe bază de abonament sau cartela preplătita, poţi opta, atunci când îţi alegi noul furnizor, pentru oricare dintre cele două modalităţi de furnizare a serviciului.
Află mai multe despre portabilitate la www.portabilitate.ro.
Ce, cum şi unde reclami
Nefiind o încălcare a legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, ANCOM nu poate interveni în cazul în care un furnizor refuză să dea curs cererii tale de a trece de la abonament la cartelă preplătită. Dacă, totuşi, ai o prevedere de acest gen în contract tău pentru servicii de telefonie, te poţi adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.