• Polițiștii arădeni, la datorie și de sărbătorile Pascale și de 1 mai
  • Legal versus Moral: Potrivit prevederilor legale în vigoare, consilierii județeni PSD și ALDE au dreptul de a încasa indemnizațiile fără a se prezenta la ședințe. O vor face?
  • Geanina Pistru: „Sărbători binecuvântate tuturor arădenilor”
  • Prognoză METEO. Vremea în perioada minivacanţei de Paşte şi 1 Mai
  • ULTIMĂ ORĂ/ Tragedie în Vinerea Mare. Ramona, fostul purtător de cuvânt al Parchetului General s-a aruncat de la etajul cinci al instituției. A sunat la 112 și a spus că se va sinucide
  • ȘOCANT! Un fost militar a recunoscut că a OMORÂT șapte femei printre care două românce, o mamă și fiica ei de 8 ani. Unde au fost găsite (VIDEO + FOTO)
  • Turiștii pot vizita mai ușor Aradul acesând Traseele Cultural Educaționale. Vezi care sunt punctele forte și „bubele” proiectului (FOTO)
  • Jandarmii arădeni vor asigura măsurile de ordine și siguranță publică pe timpul desfășurării manifestărilor religioase prilejuite de ,,Învierea Domnului”
  • Accident GRAV, în Arad, între un autoturism și un TIR. Două echipaje SMURD și descarcerarea se deplasează la fața
  • Autoturism urmărit internațional, depistat de polițiști la Chișineu-Criș
  • Noi restricții de circulație pe teritoriul Ungariei. Polițiștii de frontieră, pregătiți pentru afluxul de călători din perioada Sărbătorilor Pascale
  • Elevul olimpic care a căzut de la etajul 4 al unui hotel din vestul țării a MURIT
  • Accident GRAV pe autostradă între un TIR, o autoutilitară și un autoturism (FOTO)
  • O tânără, obligată să plătească daune morale după ce a postat un mesaj insultător pe Facebook. Reclamantul, secretarul unei primării din vestul țării, a prezentat proba în instanță
  • Ştrandul Neptun se deschide oficial de 1 mai
  • Ramona, o tânără a dispărut fără urmă dintr-o localitate din Arad. Ați văzut-o?
  • Polițiștii arădeni, prezenți în mijlocul elevilor în cadrul săptămânii „Școala Altfel“
  • Accident pe autostrada A1, în vestul țării. Impact devastator între două TIR-uri
  • Percheziții la Academia de Poliție după ce o jurnalistă a fost amenințată cu moartea
  • ȘOCANT! Mamă și fiu, găsiți morți în apartament. Vecinii au alertat autoritățile din cauza mirosului puternic
  • Noi standarde de SIGURANȚĂ pentru PRODUCĂTORII de vehicule cu motor. Cum vor fi echipate TOATE AUTOVEHICULELE

    De în Internaționale Știri share share share share share share share share share share share share share share share share share share

    Uniunea Europeană introduce un nou regulament ce impune standarde de siguranță sporită pentru producătorii de vehicule cu motor, în încercarea de a reduce în mod semnificativ numărul deceselor și al vătămărilor rezultate în urma accidentelor rutiere.

    Ambasadorii statelor membre reuniți în cadrul Comitetului Reprezentanților Permanenți ai Consiliului au aprobat acordul provizoriu la care s-a ajuns între Președinția Română și Parlamentul European cu privire la un proiect de Regulament privind siguranța generală a vehiculelor cu motor și protecția ocupanților vehiculelor și a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor.

    Acest nou regulament va contribui la obiectivul reducerii semnificative a numărului de decese și a vătămărilor corporale grave pe drumurile UE prin măsurile de protecție a ocupanților vehiculelor și a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor. Începând cu prima parte a anului 2022, noile tehnologii și sisteme vor deveni obligatorii pentru vehiculele noi de diferite tipuri. Noul Regulament va oferi, de asemenea, o oportunitate pentru producătorii de vehicule cu motor din UE de a-și consolida poziția de lider în sistemele inovatoare de siguranță rutieră„, a declarat Niculae Bădălău, ministrul român al Economiei.

    Regulamentul face parte din al treilea pachet „Europa în mișcare” al Comisiei Europene, lansat în mai Pachetul urmărește să asigure o tranziție lină către un sistem de mobilitate sigur, curat și automatizat. La zece ani de la adoptarea Regulamentului privind siguranța generală nr. 661/2009, noul Regulament va oferi un impuls reînnoit acțiunii de la nivelul UE privind siguranța rutieră și va contribui la realizarea obiectivului de zero decese și vătămări grave din accidentele rutiere până în 2050. Pentru prima dată, acesta abordează de o manieră exhaustivă problematica specifică utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (în special pietoni și bicicliști).

    Conform noilor norme, toate autovehiculele (inclusiv camioanele, autobuzele, furgonetele și vehiculele utilitare sport) vor trebui să fie echipate cu următoarele elemente de siguranță:

    • sisteme de asistență inteligentă pentru controlul vitezei;
    • facilitarea instalării sistemelor antidemaraj cu etilotest;
    • sisteme de avertizare cu privire la somnolență și la lipsa de atenție a conducătorului auto;
    • sisteme avansate de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto;
    • semnale pentru oprirea de urgență;
    • sisteme de alertă la mersul înapoi;
    • dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele rutiere (accidente);
    • sisteme de monitorizare a presiunii în pneuri.

    Pentru autoturisme și autovehicule comerciale ușoare vor fi necesare măsuri de siguranță avansate suplimentare. Acestea includ:

    • sisteme avansate de frânare de urgență;
    • sisteme de urgență de păstrare a benzii de circulație;
    • zone extinse de protecție a capului în cazul unui impact, care pot atenua leziunile provocate de coliziuni cu utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, precum pietonii și bicicliștii.

    Pe lângă cerințele generale și sistemele existente (cum ar fi sistemul de avertizare la trecerea involuntară peste linia de separare a benzilor de circulație și sistemul avansat de frânare de urgență), camioanele și autobuzele trebuie să fie echipate cu sisteme avansate capabile să detecteze pietonii și cicliștii aflați în imediata apropiere a vehiculului și să reducă în mod semnificativ unghiurile moarte din jurul vehiculului.

    În plus, regulamentul permite Comisiei Europene să adopte norme specifice privind siguranța vehiculelor pe bază de hidrogen și a vehiculelor automatizate. De asemenea, Comisia este în măsură să actualizeze specificațiile tehnice menționate anterior pentru a ține seama de evoluțiile tehnice viitoare.

    Regulamentul va intra în vigoare la douăzeci de zile de la data publicării în Jurnalul Oficial al UE și se va aplica după 30 de luni de la data intrării sale în vigoare. Este prevăzută o dată de aplicare mai îndepărtată pentru un număr limitat de caracteristici pentru a permite producătorilor să își adapteze producția la noile cerințe.

    Lasă un comentariu

    Lasă un răspuns

      Înscrie-te  
    Notificarea de la
    Postări recomandate