• Încep lucrările de reabilitare la „Ghiba Birta”
  • Un arădean de 21 de ani și-a lovit mama din cauza unor neînțelegeri
  • Decanul Facultăţii de Ştiinţe Economice Informatică şi Inginerie a UVVG Arad, Cristian Haiduc: „Şansele de angajare, după absolvire, sunt foarte mari”
  • Ministrul Transporturilor, implicat într-un accident grav. A fost transportat de urgență la spital
  • Ministrul Carmen Dan a demisionat: „Plec cu fruntea sus. Mi-am depus mandatul”
  • Cetăţean român depistat la volan cu permis de conducere ucrainean fals
  • Urmărit general, depistat la Nădlac
  • Sesiuni de prezentare în școlile din Arad privind ariile naturale protejate
  • Un bărbat din Pecica s-a enervat pe aparatul de „păcănele“ și l-a distrus cu un topor (FOTO)
  • Ziua Națională a Contabilului Român, sărbătorită și la Arad (VIDEO)
  • Risipă pe banii arădenilor! Lumina aprinsă, pe străzi, în timpul zilei (VIDEO)
  • Festivalul Românilor de Pretutindeni, la Arad (GALERIE FOTO + VIDEO)
  • VIDEO/ Momente incredibile surprinse pe o autostradă. A „plouat“ cu bani
  • Optsprezece cetăţeni străini, ascunşi într-un automarfar, descoperiți la Nădlac
  • George, un tânăr de 18 ani s-a SINUCIS după ce s-a certat cu părinții. Acesta a picat BAC-ul
  • Acțiuni cu caracter preventiv în toate centrele și casele de tip familial din subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad
  • Răzvan Cadar: „Dublăm locurile de lectură din parcurile arădene”
  • Autoritățile din vestul țării în ALERTĂ: a evadat un deținut. L-ați văzut?
  • Un tânăr de 20 de ani din Satu Mare a murit pe loc după ce mașina în care se afla a fost lovită de tren
  • Consiliul Județean Arad pledează pentru finanțarea Timișoarei, Capitală Europeană a Culturii în 2021, parteneră cu Aradul
  • Noi standarde de SIGURANȚĂ pentru PRODUCĂTORII de vehicule cu motor. Cum vor fi echipate TOATE AUTOVEHICULELE

    De în Internaționale Știri share share share share share share share share share share share share share share share share share share

    Uniunea Europeană introduce un nou regulament ce impune standarde de siguranță sporită pentru producătorii de vehicule cu motor, în încercarea de a reduce în mod semnificativ numărul deceselor și al vătămărilor rezultate în urma accidentelor rutiere.

    Ambasadorii statelor membre reuniți în cadrul Comitetului Reprezentanților Permanenți ai Consiliului au aprobat acordul provizoriu la care s-a ajuns între Președinția Română și Parlamentul European cu privire la un proiect de Regulament privind siguranța generală a vehiculelor cu motor și protecția ocupanților vehiculelor și a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor.

    Acest nou regulament va contribui la obiectivul reducerii semnificative a numărului de decese și a vătămărilor corporale grave pe drumurile UE prin măsurile de protecție a ocupanților vehiculelor și a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor. Începând cu prima parte a anului 2022, noile tehnologii și sisteme vor deveni obligatorii pentru vehiculele noi de diferite tipuri. Noul Regulament va oferi, de asemenea, o oportunitate pentru producătorii de vehicule cu motor din UE de a-și consolida poziția de lider în sistemele inovatoare de siguranță rutieră„, a declarat Niculae Bădălău, ministrul român al Economiei.

    Regulamentul face parte din al treilea pachet „Europa în mișcare” al Comisiei Europene, lansat în mai Pachetul urmărește să asigure o tranziție lină către un sistem de mobilitate sigur, curat și automatizat. La zece ani de la adoptarea Regulamentului privind siguranța generală nr. 661/2009, noul Regulament va oferi un impuls reînnoit acțiunii de la nivelul UE privind siguranța rutieră și va contribui la realizarea obiectivului de zero decese și vătămări grave din accidentele rutiere până în 2050. Pentru prima dată, acesta abordează de o manieră exhaustivă problematica specifică utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (în special pietoni și bicicliști).

    Conform noilor norme, toate autovehiculele (inclusiv camioanele, autobuzele, furgonetele și vehiculele utilitare sport) vor trebui să fie echipate cu următoarele elemente de siguranță:

    • sisteme de asistență inteligentă pentru controlul vitezei;
    • facilitarea instalării sistemelor antidemaraj cu etilotest;
    • sisteme de avertizare cu privire la somnolență și la lipsa de atenție a conducătorului auto;
    • sisteme avansate de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto;
    • semnale pentru oprirea de urgență;
    • sisteme de alertă la mersul înapoi;
    • dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele rutiere (accidente);
    • sisteme de monitorizare a presiunii în pneuri.

    Pentru autoturisme și autovehicule comerciale ușoare vor fi necesare măsuri de siguranță avansate suplimentare. Acestea includ:

    • sisteme avansate de frânare de urgență;
    • sisteme de urgență de păstrare a benzii de circulație;
    • zone extinse de protecție a capului în cazul unui impact, care pot atenua leziunile provocate de coliziuni cu utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, precum pietonii și bicicliștii.

    Pe lângă cerințele generale și sistemele existente (cum ar fi sistemul de avertizare la trecerea involuntară peste linia de separare a benzilor de circulație și sistemul avansat de frânare de urgență), camioanele și autobuzele trebuie să fie echipate cu sisteme avansate capabile să detecteze pietonii și cicliștii aflați în imediata apropiere a vehiculului și să reducă în mod semnificativ unghiurile moarte din jurul vehiculului.

    În plus, regulamentul permite Comisiei Europene să adopte norme specifice privind siguranța vehiculelor pe bază de hidrogen și a vehiculelor automatizate. De asemenea, Comisia este în măsură să actualizeze specificațiile tehnice menționate anterior pentru a ține seama de evoluțiile tehnice viitoare.

    Regulamentul va intra în vigoare la douăzeci de zile de la data publicării în Jurnalul Oficial al UE și se va aplica după 30 de luni de la data intrării sale în vigoare. Este prevăzută o dată de aplicare mai îndepărtată pentru un număr limitat de caracteristici pentru a permite producătorilor să își adapteze producția la noile cerințe.

    Lasă un comentariu

    Lasă un răspuns

      Înscrie-te  
    Notificarea de la
    Postări recomandate