Ministerul Educației Naționale a publicat procedura prin care este asigurat cadrul normativ necesar susținerii examenelor naționale (Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și examenul național de Bacalaureat – sesiunea 2019) de către elevii cu deficiențe de vedere/deficienţe de auz/tulburare de spectru autist/tulburări specifice de învățare.
Metodologiile privind organizarea și desfășurarea examenelor naționale creează cadrul propriu-zis pentru susținerea examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat de candidații cu deficiențe, prin ajustarea modalităților de examinare, în funcţie de particularităţile individuale şi de cele specifice deficienţei şi enumeră exemple de asemenea adaptări.
Totodată, conform precizărilor din procedurile privind examenele naţionale, Comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti pot aproba şi alte proceduri de susţinere a probelor pentru elevii cu deficienţe, la propunerea comisiilor din unităţile de învăţământ, în cazul Evaluării Naţionale sau la propunerea comisiilor judeţene/a municipiului Bucureşti, în cazul examenului de Bacalaureat.