Viitoarea taxa pe care proprietarii de autovehicule înmatriculate în România o vor plăti se va aplica nu doar autovehiculelor mai vechi de 10 ani, ci tututor mașinilor poluante și va avea mai multe componente, care nu vor intra concomitent în vigoare la 1 ianuarie 2019, a anunțat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.
Ministrul s-a referit la taxă ca la o „contribuţie„ pe care cetăţenii o vor plăti în baza principiului conform căruia poluatorul plăteşte, relatează Realitatea.net:
„Aşa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare, sau timbru de mediu sau o altă denumire care să includă cuvântul taxă. În schimb, am susţinut şi susţin în continuare că poluatorul plăteşte şi nu numai în cazul emisiilor de CO2, şi în cazul deşeurilor şi în celellate cazuri, cel care poluează trebuie să plătească. În interiorul grupului de lucru din care fac parte specialişti ai Ministerului Mediului, Administraţiei Fondului de Mediu, ai RAR-ului, Ministerului Transporturilor, Finanţelor (…) au în cercat să găsească o formă finală consultând cei doi producători de autovehicule din România şi cei care în decursul anilor au reuşit să ne îndrume fiind specialişti în domeniu şi care la ora actuală au diverse firme de consultanţă, astfel încât să nu găsim o formă a unei eventuale contribuţii pe care cetăţeanul ar trebui să o plătească atunci când emisiile de CO 2 ar trebui depăşite, când cilindreea folosită la autovehicul are o anumită capacitate care poate să producă emisii şi norma de poluare. Forma finală se apropie“„ a spus Graţiela Gavrilescu, luni, la Ploieşti.
Proprietarii maşinilor care poluează mai mult vor scoate bani multi din buzunar. Pentru aceasta se vor lua în considerare capacitatea cilindrică a motorului, norma de poluare şi emisiile autoturismului.