Conform Codului Rutier, șoferii sunt obligați să aibă montate cauciucurile de iarnă atunci când carosabilul este acoperit de zăpadă. Astfel, conducătorii auto trebuie să își schimbe cauciucurile de vară cu cele de iarnă ori de câte ori condițiile meteorologice impun acest lucru.
Conform OG 5/2011, intrată în vigoare în data de 1 noiembrie 2011, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii în fiecare an începând cu data de 1 noiembrie, ci numai când se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.
Șoferii care nu se respectă „legea cauciucurilor de iarna” riscă să rămână fără certificat de înmatriculare și amenzi între 810 și 1.800 de lei, relatează Realitatea.net. „Fulgul de nea“ de pe anvelopă atestă că aveți cauciuc de iarnă cu care puteți circula legal. De asemenea, sunt acceptate anvelopele cu menţiunea „M + S” (Mud plus Snow – Noroi şi zăpadă). Conform specialiștilor, atunci când folosiţi cauciucuri de iarnă consumul de carburant este mai mare.
Specialiștii recomandă, conform sursei citate, ca anvelopele de iarnă să fie montate când temperatura scade sub 7 grade Celsius, iar în portbagajul mașinii să aveți o lopățică, o lădiță de nisip, lanțuri pentru roți, spatulă pentru ras parbrizul și o un lanț pentru tractare, în cazul în care porniți la drum atunci când drumul este acoperit de zăpadă.