• Prețul facturilor ar putea EXPLODA! ANRE propune modificarea tarifelor practicate de companiile de distribuție a energiei electrice
  • Până la sfârșitul lunii martie, municipalitatea aşteaptă propunerile arădenilor în cadrul procesului de Bugetare participativă
  • Poz(n)a zilei…A leșinat stâlpul
  • Proiectul Europe Direct Arad continuă și în anul 2019
  • Întâlnire de lucru pe tema extinderii magistralelor de gaz metan
  • Evaluare Națională și Bacalaureat 2019: Ministerul Educației a publicat procedura de EXAMINARE a candidaților cu DEFICIENȚE
  • Ministrul afacerilor interne, întâlnire oficială cu ambasadorul Tunisiei la București
  • MDRAP- Protocol de predare-primire
  • Anunț de ULTIMĂ ORĂ de la meteorologi! Vreme deosebit de rece și ninsori
  • Haos pe DN7. Un autoturism, două microbuze și un camion au fost implicate într-un accident (GALERIE FOTO)
  • Vești bune pentru aproape 100.000 de pensionari! De când se aplică MAJORĂRILE votate prin noua lege a pensiilor
  • Un arădean de 54 de ani, prins de polițiști după ce a furat produse cosmetice în valoare de peste 1.000 de euro
  • Raportul de activitate al DAS Arad pe anul 2018
  • Începe modernizarea drumului județean Sintea Mare-Șepreuș
  • Iustin Cionca: ,,Singura cale corectă pentru românii de peste Prut este calea europeană”
  • Municipalitatea arădeană, în aşteptarea ofertelor pentru Piaţa Catedralei şi noua piaţă agroalimentară de pe strada I. R. Şirianu
  • Un robot construit de câţiva elevi arădeni, în competiţia First Tech Challenge Romania
  • Biciclist lovit de autoturism pe o stradă din Arad
  • Activități de prevenire a furturilor auto și din locuințe (FOTO)
  • ALERTĂ! Un VAL de AER POLAR se îndreaptă spre România
  • CJA: „Lucrările de modernizare care se efectuează pe tronsonul de drum Pâncota-Seleuș respectă toate cerințele de calitate impuse de lege”

    De în Comunicate de presă Locale share share share share share share share share share share share share share share share share share share

    Ca urmare a unor informații apărute în spațiul public, referitoare la lucrările efectuate pe drumul județean Pâncota-Seleuș (DJ 709, km 33+700-39+200), Consiliul Județean dorește să aducă unele precizări:

    Lucrările de modernizare care se efectuează pe acest tronson de drum respectă toate cerințele de calitate impuse de lege. În spațiul public a fost mediatizat un Raport de încercare, referitor la calitatea materialului pietros folosit la lucrare. Nu avem certitudinea că probele pentru întocmirea acestui Raport de încercare sunt prelevate de pe acest șantier deoarece nu s-a respectat procedura de prelevare legală. Adică, aceste probe nu au fost prelevate de către un personal calificat (laborant), în prezența dirigintelui de șantier (reprezentantul Consiliului Județean), al constructorului și al proiectantului (sau reprezentanții acestora).

    Respectivul Raport de încercare relevă că, în urma testelor efectuate, coeficientul Los Angeles (termen tehnic care arată rezistența la fragmentare a materialului pietros) este de 47%. Neîncrederea față de datele prezentate în respectivul Raport este întărită de faptul că există alte trei analize efectuate la trei laboratoare diferite. Două au fost comandate de către constructor, iar cel de-al treilea solicitat de către Consiliul Județean Arad, cu mențiunea că acest ultim Raport de încercare a fost realizat tocmai în urma faptului că în spațiul public au apărut insinuări cu privire la calitatea lucrărilor, respectiv a materialului folosit. Pentru verificarea rezistenței la fragmentare se prelevă probe sau epruvete din materialul aprovizionat pe șantier, nu cel pus în operă, deoarece acesta din urma a fost deja supus acțiunilor de compactare, deci nu se poate determina rezistența reală. De aceea sunt foarte importante condițiile în care se prelevă probele care urmează să fie analizate, implicit personalul care trebuie să fie calificat, pentru a se respecta întreaga procedură.

    În plus, Inspectoratul de Stat în Construcții a efectuat două controale, această instituție fiind singura abilitată să verifice calitatea lucrărilor și respectarea tuturor cerințelor aflate în Proiectul Tehnic și Caietul de Sarcini. Ca și constatare, nu au existat nereguli și nu este cazul să se dispună alte măsuri.

    De asemenea, în 7.09.2018, s-a efectuat o nouă verificare, de această dată internă, un control al calității în faza determinantă și de această dată totul încadrându-se în cerințele proiectantului și ale caietului de sarcini.

    Ca un element suplimentar, pentru a înlătura orice dubii și acuze referitoare la calitatea materialului pietros, există inclusiv o expertiză geologică, efectuată de un expert tehnic-judiciar, dr. Mădălin Cornel Văleanu, specialist în domeniu, care a certificat că „roca extrasă din cariera Chiciora-Dud… este o rocă sedimentară, respectiv o gresie cuarțoasă”. Se infirmă astfel ideea că acest material pietros este de origine calcaroasă. Materialul pietros care se folosește la această lucrare provine din cariera sus-menționată, conform documentelor de proveniență, exploatarea se realizează conform permiselor de exploatare emise de ANRM, iar toate materialele folosite la lucrare sunt transportate cu avize de însoțire a mărfii.  

    Ca o concluzie generală, toți factorii abilitați – constructor, diriginte de șantier, proiectant, responsabil tehnic cu execuția – certifică lucrarea, calitatea acesteia și a materialelor folosite.

    Consiliul Județean face aceste precizări pentru a dovedi buna credință a constructorului, a beneficiarului și a tuturor factorilor implicați, dar și pentru a elimina orice fel de suspiciune sau îndoială cu privire la calitatea lucrărilor efectuate pe acest tronson de drum. Pentru conformitate, anexăm documente justificative care să confirme cele afirmate.

    Ca o completare a acestei conduite, firma care a contractat lucrarea a înaintat Consiliului Județean o propunere prin care dorește prelungirea perioadei de garanție de la 80 la 96 de luni, adică opt ani. „Este perioada maximă consemnată în normative, pentru acest tip de drumuri și la acest trafic. Facem acest demers pentru a ne dovedi buna credință și a elimina toate suspiciunile legate de calitatea lucrărilor efectuate, a materialelor folosite și, implicit, de durata de exploatare a tronsonului”, a declarat Nicolae Popovici, administrator SC Intermed Utilaj SRL, firma câștigătoare a proiectului.

    În prezent, lucrările sunt într-un stadiu avansat, mult peste calendarul inițial, care prevedea finalizarea lucrării în termen de 18 luni. Pe o lungime de 4,5 kilometri s-a așternut deja primul strat de asfalt, între cele două localități. În interiorul localității Seleuș se lucrează la nivel de săpătură, stadiul fiind de 50%. Se estimează ca până la sfârșitul lunii octombrie să fie așternut primul strat de asfalt pe toată lungimea tronsonului (5,5km), pentru a reduce disconfortul creat participanților la trafic, în special al locuitorilor din Seleuș. Se va dispune și un marcaj provizoriu, de culoare galbenă, pentru ca circulația să se desfășoare în condiții bune și sigure. Cel de-al doilea strat (cel de uzură) va fi așternut în măsura timpului favorabil.

    raport incercari firma cariera piatra

    raport incercari cristian ispravnic

    raport incercari constructor 19.07

    raport incercari constructor 18.09

    proces verbal de control al calitatii lucrarilor

    act aditional prelungire termen de garantie constructor

    Gazeta Locală vă oferă, integral, conținutul comunicatului de presă, așa cum a fost transmis de către instituția/organizația emitentă și nu își asumă responsabilitatea pentru informațiile publicate. Gazeta locală își rezervă dreptul de a selecta publicarea comunicatelor și de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
     

    Lasă un comentariu

    Lasă un răspuns

      Înscrie-te  
    Notificarea de la
    Postări recomandate